"Bli Kjent med" HSK Basket G01/02- Spiller - # 10: Sigurd

Postet av Holmlia SK - Basketball den 25. Nov 2015

Navn: Sigurd Sandal
Spilt for HSKB G01/02 siden: januar 2015.

" Stay gæzd." " Dominate Humbly."

Det har alltid vært basket i gymmen. Jeg var aldri best, men alltid hatt det gøy. Da jeg gikk på barneskolen visste jeg ikke om at det var noe basket i nærheten, så det har aldri falt meg tanken å starte.

Jeg husker det var skolecup i basketball i 8. Klasse. Vi konkurrerte klassevis mot hverandre. Jeg husker det var veldig gøy å spille. Det var på denne tiden jeg starta å bli kjent med spillerne på Holmlia, og at det var lag der. Jeg slo en lagspiller i 1mot1 på denne tiden, og følte meg veldig god. Fotballkarrieren gikk nedover da, så alt dette spilte inn i beslutningen om å prøve basket.

De spillerne jeg liker aller best er John Wall, Steph Curry og Kevin Durant, jeg ser opp til dem alle. Alle har sine egne unike måter å spille på. Kunne sagt alt for mye positivt om dem.

Grunnen til at jeg starta på laget var fordi jeg ble kjent med noen av gutta som spilte der. De fortalte mye positivt, blant annet at trenerne var veldig kule.

Holmlia basket er for meg familie. Jeg ser på spillerne og trenerne som familie, og er virkelig glad i dem alle sammen. Basket kommer aldri til å bli det samme uten Holmlia. Det finnes virkelig ikke noe bedre enn å vinne med de du er glad i.