"Bli Kjent med" HSK Basket G01/02- Spiller - # 08: Derick

Postet av Holmlia SK - Basketball den 11. Nov 2015

Holmlia SK Basket vil gjøre nettsiden mer interessant og koselig for besøkende av gruppens hjemmeside. Derfor startet HSKB med "Bli Kjent Med" - Prosjektet. Dette går ut på at man blir litt mer kjent med personer som er en del av Holmlia SK Basket. Denne uken presenterer vi dere for:

Navn: Derick Fano Nones
Alder:13
Spilt for HSKB G01/02 siden: september 2013.

"A lion never gives up, Hakuna Matata."

Når begynte du å spille basket (også i fritiden *før du begynte på laget* telles)?
Jeg begynte å spille basket da jeg gikk i 4.klasse. Jeg spilte på skolen og syntes det var gøy,
så prøvde jeg en trening og begynte å se på kamper. Da syntes jeg at basket var kult!

Hva fikk deg til å spille basket?
Pappa spilte basketball da han var yngre og jeg ville prøve ut dette.
Pappa snakket litt om basket og tok meg med på sånn basketkamper (Filipinsk liga her i Norge) som pappa drev og så på og da fikk jeg lyst til å spille.

Hvem er dine favoritt basketspillere?
Favoritt basketballspilleren min har ALLTID vært Kobe Bryant! Etterhvert da Kobe Bryant ble skadet, så jeg mer på Westbrook!

Hva fikk deg til å begynne på laget?
For fetteren min, Adrian (Coach), ville starte et basketlag på Holmlia som ingen andre har gjort før. Da ville jeg spille for Holmlia, der jeg er ifra!

Med et ord, hva er Holmlia Basket for deg?
Family